La variant supernord sobre la taula

L’entrevista de l’alcaldessa de Ripoll amb el subdirector general de Planificació del Ministeri de Foment es va saldar amb diversos compromisos com el canvi de titularitat entre les carreteres C-26 i N-260, l’inici de l’estudi informatiu de la variant supernord o de Sant Roc (que enllaçarà la Barricona amb Campdevànol) i la construcció d’un giratori a l’entrada nord de Ripoll per la carretera de Ribes.L’alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà, acompanyada pel regidor d’urbanisme, Eudald Casas, i el regidor de joventut i president del Consell Comarcal, Enric Pérez, es van entrevistar amb el Sr. Aureliano López, subdirector general de Planificació del Ministeri de Foment, per tractar d’assumptes pendents de Ripoll i comarca.
D’una banda es va tractar el tema de la titularitat de les carreteres que passen per dins de la vila, per aclarir la situació dels canvis de competències segons l’acord Estat-Generalitat que determina que l’actual carretera de Vallfogona quedi a mans de la Generalitat i en canvi, la carretera de Sant Joan de les Abadesses pels túnels de Collabós (C-26) canviarà la seva titularitat en favor de l’Estat. En aquesta reunió es va confirmar que l’acord s’havia aprovat definitivament i només estava pendent d’aplicació a partir de la publicació del Reial decret corresponent.
D’altra banda es va parlar de les inversions a l’Eix Pirinenc, sobretot en referència a la variant super-nord de Ripoll. Segons va informar el Subdirector General, el Ministeri de Foment ha previst l’elaboració d’un estudi informatiu que s’encarregarà un cop estigui publicat el reial decret de canvi de titularitat de la C-26 i la N-260. L’estudi informatiu es dividirà en dos trams: Olot-Túnel de Collabós i Túnel de Collabós-Ripoll. En el tram garrotxí s’hi preveu la variant de La Canya i en el tram del Ripollès s’hi preveuen les variants de Sant Joan de les Abadesses i de Ripoll-Campdevànol.
Segons el consistori ripollès el dèficit en infraestructures de l’Estat a Catalunya i la necessitat d’invertir durant 7 anys allò que estableix el nou Estatut de Catalunya, pot facilitar l’acceleració de l’execució d’aquestes variants. Però, tal com va recordar el Sr. Aureliano López, és fonamental disposar prèviament de l’Estudi Informatiu aprovat per poder incloure, primer el projecte executiu i després l’obra d’aquestes variants, en els pressupostos generals de l’Estat.
Finalment el Ministeri de Foment també es va comprometre a realitzar una rotonda al final de la carretera de Ribes, en la confluència amb la C-17, per millorar la circulació en aquest punt d’elevada sinistralitat, i el compromís és fer-la per al proper any 2008.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: